Voortgang lopende jaar en relevante ontwikkelingen
Onze inwoners en ondernemers zien één gemeente en willen ook één gemeente ervaren. Hierin is het dan ook onze missie om de dienstverlening van de gemeente Groningen te blijven aanbieden vanuit het perspectief van deze inwoner en ondernemer. De belangrijke taak die de komende jaren dan ook voor ons ligt is het integraal inrichten en beheren van onze dienstverlening.
Groninger Digitale Ambitie en MijnGroningen
Hiervoor zijn we vanuit de visie op dienstverlening en de Groninger Digitale Ambities in 2022 gestart met de ontwikkeling van Mijn Groningen, één digitaal inwonersplatform voor ál onze producten en diensten. Inmiddels staat Mijn Groningen live (juni 2023) en kunnen inwoners voor meer dan 30 producten de status van hun aanvraag bekijken. Dit is een mooie mijlpaal, aangezien het kunnen inzien van deze informatie voor inwoners de grootste wens was bij zaken doen met de gemeente. We zijn alweer bezig met het doorontwikkelen van Mijn Groningen, waarbij het aanbod van producten stap voor stap zal groeien.